Over ons
IP Administraties is een administratiekantoor in de breedste zin van het woord. Wij werken met de nieuwste technologieën, waardoor naast het traditionele boekhouden ook de mogelijkheid bestaat tot online boekhouden.
We zijn kleinschalig en staan dichtbij de klant. Samen met u werken we voor het beste resultaat. Dat doen we pro actief, accuraat en assertief.
Voor de ondernemer/starter verzorgen we:
- Advies
- Aangifte
- BTW
- Rechtsvorm
- Jaarrekening
- Online
Voor de particulier verzorgen we:
- Belastingaangifte
- Toeslagen
Daarnaast verzorgt IP Administraties interim werkzaamheden, bijvoorbeeld bij pieken of ter vervanging van zwangerschapsverlof.
Historie
In 1992 begon ik, Ingrid Pieper (IP), met mijn carrière in de administratieve dienstverlening. 18 jaar lang was ik dienst van diverse kantoren, waarin ik veel ervaring op heb gedaan. Sinds 2010 ben ik zelfstandig verder gegaan en is het aantal opdrachtgevers gestaag gegroeid. Vanuit mijn kantoor in Almelo hoop ik mijn klanten nog vele jaren van dienst te mogen zijn.
Nieuws
Wetsvoorstel implementatie BTW-tarievenrichtlijn
Op 5 april 2022 heeft de Raad van de Europese Unie de BTW-tarievenrichtlijn vastgesteld. De BTW-tarievenrichtlijn wijzigt de BTW-richtlijn 2006. De BTW-tarievenrichtlijn verplicht de lidstaten om twee onderdelen in de nationale wet in te voeren. HetTijdstip indiening verzoek toepassing 30%-regeling
Voor uit het buitenland aangeworven werknemers is onder voorwaarden de 30%-regeling van toepassing. Deze regeling houdt in dat 30% van de totale bruto beloning van de werknemer als onbelaste vergoeding kan worden betaald. Een verzoek om toepassingSloopauto’s verkocht onder margeregeling
Ondernemers, die gebruikte goederen verkopen, kunnen de margeregeling voor de omzetbelasting toepassen. Voorwaarde is dat de goederen worden ingekocht van een niet-belastingplichtige voor de omzetbelasting of onder toepassing van de margeregeling