Home | Aanpassing termijn betalingsregeling

Aanpassing termijn betalingsregeling

De staatssecretaris van Financiën heeft de Leidraad Invordering gewijzigd. De wijziging betreft de ingangsdatum van een met de ontvanger te treffen betalingsregeling. De maximale termijn van een betalingsregeling bedraagt twaalf maanden, gerekend vanaf de uiterste betaaldatum van de belastingaanslag. In verband met de gevolgen van de coronacrisis heeft de staatssecretaris mogelijk gemaakt dat de looptijd van de betalingsregeling begint op de datum waarop de ontvanger de betalingsregeling bij beschikking toestaat. De betalingsregeling zal worden toegekend onder de gebruikelijke voorwaarden. Deze goedkeuring geldt voor alle verzoeken om uitstel van betaling die ondernemers tot en met 30 september 2022 indienen. De goedkeuring geldt ook voor verzoeken die voor 1 april 2022 zijn ingediend als de ontvanger daar nog niet op heeft beslist.

Bron: Ministerie van Financiën | besluit | nr. 2022 – 121239, Staatscourant 2022, Nr. 12325 | 08-05-2022

Schakel vandaag nog onze professionele hulp in en doe er uw voordeel mee.

Neem contact op

Bekijk andere nieuwsberichten 

Particulieren

Wilt u zeker weten dat u geen cent teveel betaalt Wij helpen u

ZZP

Als zzp’er kunt u voor uw complete online boekhouding terecht bij ons

Starters

Informeer naar de mogelijkheden en we zorgen samen voor een goede start

MKB

IP Administraties kan uw financiële administratie uit handen nemen

VRIJBLIJVEND KENNISMAKINGSGESPREK

Maak een afspraak

Bent u overtuigd van IP Administraties als uw goede boekhouder in Almelo en omstreken? Neem direct contact op door te bellen naar 0546843395 of stuur een e-mail naar info@ipadministraties.nl en voordat u het weet, heeft u weer meer tijd over voor de corebusiness van uw bedrijf. Met de professionele hulp van hét boekhoudkantoor van Almelo maakt u zich niet meer druk om belastingzaken, loonadministraties en boekhouding.

IP Administraties